Lietuvos valstybė, kaip ir jos žmonės keičiasi. Tai yra natūralu ir sveikintina. Kausimas kyla tik dėl to, ar mes žinome ir suvokiame kuria linkme visi visuomeniniai, politiniai ir asmeniniai pokyčiai vystosi?
Visiškai sutinku, su vieno komentaro autoriumi, kad „Asmenybės vystosi vienatvėje o Vidutinybės Bandoje!“ Tai viena iš nenuginčijamų gyvenimo tiesų! Manau, jeigu nori sukurti gyvenime kažką originalaus su išliekamąja verte (menas, mokslas, technologijos), tai vienytis nelabai patartina! Aišku gyvenimo ir visuomenės, gamtos vertybės turi išlikti vienu iš prioritetų net ir kuriant kosminius laivus!
Komentaro autorius kalba apie asmenybės svarbą visuomenės gyvenime. O aš paantrinu sakydamas, kad pasaulis keičiasi asmenybių ugdymo kryptimi. Norime mes to ar nenorime, pritariame ar neigiame, bet procesas neišvengiamai vyksta ta linkme. Asmenybės ugdomos ne „bandoje” ir ne „banda” ugdo asmenybes, bes asmenybes moko kitos asmenybės ir vėliau jau asmenybės pačios tobulėja.
Įsivaizduokite ir sau mintyse atsakykite, ką gali „banda” duoti asmenybei?
Jei juokais, tai asmenybės kultą ir daugiau nieko. Tačiau ar asmenybės kultas yra įmanomas visuomenėje, kurioje kiekvienas žmogus yra asmenybė? Visuomenėje, kurioje kiekvienas žmogus geba pats priimti sprendimus ir atsakomybę už jų vykdymą? Visuomenėje, kurioje asmenybėms nereikia jokios išorinės valdžios, kuri asmenybėms aiškintų ką jos turi ar neturi daryti?
Šiandien mes gyvename permainų laikotarpiu, kuriame, vis daugėjant asmenybių, išlieka labai stiprus noras valdyti visuomenę kaip „bandą”. Šiandien valdžios rinkimai vis dar vykdomi, vadovaujantis stipriausio „bandos” nario rinkimo principais. Bet „bandos” gretos sparčiai retėja ir tikros asmenybės vis dažniau ir gausiau nusišalina nuo dalyvavimo „bandos” valdymo akcijose. Todėl valdžios problema aštrėja. Jos autoritetas tarp asmenybių yra niekinis, o išliekantys „bandos” nariai vis labiau abejoja jų išrinktų „vadų” gebėjimais valdyti „bandą”, nes mato, kad asmenybės gyvena ir elgiasi kitaip, ignoruodamos „bandos” valdžios nurodymus ir nustatinėjamą tvarką, bei, kad jų gyvenimo lygis nuolat auga, palyginus su jų pačių.
Bet įdomiausia šiame reiškinyje yra tai, kad „vadai” mano, jog asmenybės statusą jiems suteikia pareigos „bandoje”, bet ne jų protiniai ir dvasiniai gebėjimai laisvai, kūrybingai, savarankiškai ir atsakingai mąstyti ir elgtis visuomenėje. „Vadai” visokiais būdais mėgina save iškelti virš asmenybių, nors dažnai nesugeba pakilti virš „bandos” intelektualinio lygio. „Vadai” stengiasi tai daryti, nes jie nesuvokia suprasti elementaraus dalyko, kad asmenybė yra vidinė žmogaus būsena. Neįmanoma nei pakilti virš kitų, nei nusileisti žemiau už kitus. Kiekviena asmenybė yra unikali ir skirtinga nuo kitų. Kiekvienos asmenybės gebėjimai ir pasaulio suvokimas yra skirtingi. Kiekviena asmenybė yra atskiras žmogus su visais jo poreikiais, privalumais ir trūkumais. Žmogus gali pabėgti nuo kitų žmonių, bet jis negali pabėgti nuo savęs, kaip negali iškelti savo asmenybės laukan ir pakelti jos virš „bandos” rodydamas kokia nuostabi yra jo asmenybė. Asmenybė yra vidinė žmogaus suvokimo būsena. Jai nereikia įrodymų ir pripažinimo – pakanka, kad kiekvienas žmogus pats suvoktų, kad jis yra vienintelis ir nepakartojamas, ir todėl yra svarbus bei nepakeičiamas, vykdydamas savo gyvenimo misiją (niekas kitas už jį to gyvenimo nenugyvens).
Atsižvelgdamas į įžangoje išdėstytus argumentus, siūlau naują Lietuvos valstybės politinio valdymo modelį ir pirmuosius būtinus pakeitimus pakeliui į pilietinės visuomenės sukūrimą Lietuvoje ir pasaulyje.
Po 2012 m. įvyksiančių rinkimų, naujai atėjusiems politikams, kurių tarpe asmenybių skaičius turėtų ženkliai išaugti, siūlau vadovautis šia Lietuvos politinės reformos strateginio plano veiksmų programa:
- Inicijuoti LR Konstitucijos pataisas, kurios leistų įteisinti Lietuvos piliečių siekius sukurti pilietinę visuomenę ir apribotų „biurokratijos” valdymo įtaką valstybės, visuomeniniams ir politiniams procesams.
- Pakeisti LR Seimo formavimo tvarką. Lietuva yra parlamentinė respublika, todėl visa valdžia turi būti perduota Seimui.
2.1. Sukurti dviejų rūmų Seimą. Pirmus rūmus turi sudaryti Seimo nariai, renkami vienmandatėse apygardose asmeniškai. Ją galima pavadinti Piliečių Seimo Rūmais. Į kitus rūmus savo atstovus deleguotų savivaldybių tarybos – Atstovų Seimo Rūmai. Abiejų rūmų narių skaičius būtų lygus.
Reformos esmė ir tikslas atriboti „bandos valdytojų” asmeninių ambicijų įtaką ir poveikį realiems valstybės ir visuomenės poreikių sprendiniams. Vieni nariai bus asmeniškai atskaitingi juos išrinkusiems piliečiams, kiti atskaitingi regioninės savivaldos institucijoms. Vieni ir kiti galės kontroliuoti ir laiku apriboti vieni kitų „Asmenybės kulto” apraiškas ir siekti racionalaus visai visuomenei naudingo sprendimo. Taip bus ugdomas pilietinis savarankiškumas su savireguliacijos mechanizmu, mažinančiu „bandos” įtaką.
2.2. Seimo pirmininkas būtų tiesiogiai piliečių renkamas ir jo funkcijas perimtų LR Prezidentas. Seimo pirmininkas koordinuotų abiejų Seimo rūmų darbą ir vadovautų bendriems posėdžiams, kartu lygiagrečiai vykdytų LR Prezidento atliekamas valstybės atstovavimo funkcijas. Seimo pirmininko kadencija būtų 5 metai, kaip ir Prezidento. Taip būtų užtikrintas Valstybės valdymo tęstinumas ir nuolatinė rotacija. Seimo pirmininko ir Seimo narių rinkimo kadencijos nesutaptų. Seimo pirmininkas galėtų priiminėti Seimo narių priesaikas, o Seimo nariai – Seimo pirmininko. Nebereikėtų Teisėjų, kurie net nėra politinė valdžia, kišimosi į valstybės valdymą.
2.3. Aukščiausia Valstybės valdžia privalo priklausyti piliečiams ir ji išreiškiama referendumu. Referendumas gali pakeisti, panaikinti ar priimti bet kokius politinius sprendimus, kuriuos privalu vykdyti Seimui, Vyriausybei, Teismams bei visoms valstybės institucijoms. Seimas, Vyriausybė, Teismai ir kitos valstybinės organizacijos ir jų atstovai negali pažeisti ar kitaip apriboti prigimtinių pilietinių teisių, jei tam nėra suteikta teisė piliečių referendumu patvirtintoje konstitucijoje.
2.4. Vyriausybės nariai negali būti Seimo nariais. Vykdomoji valdžia yra pavaldi Seimui.
- Teismo reforma. Yra tik vienas pavadinimas – teismas. Panaikinti Konstitucinį ir Administracinį teismus. Abu yra skirti „bandai” suvaldyti.
3.1. Konstitucingumą turi mokėti ir privalo nustatyti kiekvienas profesionalus teisėjas. Jei jis to nesugeba, tai visi klausimai sprendžiami piliečių referendume, nes tai yra aukščiausia pilietinės ir politinės valios išraiška, kuriai niekas negali prieštarauti.
3.2. Teismas yra pavaldus tik piliečių valiai, išreikštai referendume patvirtinta tvarka. Visais atvejais Piliečių referendumas gali pakeisti teismo sprendimą.
3.3. Teismai turi būti trijų lygių: bendruomenės, savivaldos ir valstybės. Visokie kiti skirstymai netenka prasmės, nebent bus siekiama išsaugoti „bandos” valdymo sistemą.
- Savivalda. Savivaldos sudarymo principas toks pats kaip ir Seimo. Trys dalys – Piliečių taryba, Atstovų taryba ir Meras. Piliečių tarybos nariai renkami asmeniškai tiesiogiai. Atstovai, tai yra bendruomenių renkami seniūnai. Abiejų tarybų narių skaičius savivaldybėje lygus. Meras renkamas tiesiogiai, 1 metų ilgesnei kadencijai nei eiliniai tarybos nariai.
4.1. Bendruomenių seniūnus renka gyventojai iš savo bendruomenės narių. Seniūnai koordinuoja bendruomenės savivaldos reikalus bendruomenėje. Seniūnams padeda bendruomenės aktyvistai ir visuomeninės komisijos sudarytos tik iš bendruomenės narių. Jei reikalinga specialistų konsultacija, tai seniūnas su bendruomenės pritarimu samdo specialistą.
- Politinės partijos turi išnykti. Patirtis rodo, kad asmenybėms yra nebūdinga nuolat klausytis „vado” postringavimų apie didžiąją politiką. Partijos reikalingos tik „bandai”. Tačiau niekas netrukdo piliečiams organizuotis į įvairias grupes vieniems ar kitiems visuomeninės, politinės, savivaldos ar valstybinės reikšmės uždaviniams spręsti. Išsprendusios uždavinį, šios grupės išsiskirstytų arba imtųsi kitų uždavinių sprendimo. Jokia politinė ar visuomeninė struktūra nėra ir negali būti amžina. Keičiasi žmonės, keičiasi gyvenimo sąlygos, todėl turi keistis ir politinės bei visuomeninės struktūros.
Partijos reikalingos tinginiams bandai, nes jie galvoja, kad atiduodami kitiems savo pareigą tvarkyti savo paties likimą, gyvens geriau ir ramiau. Jie tingi dirbti, todėl tiki, kad valdžia dirbs už juos. Bet taip nėra. Visos valdžios pirmiausiai dirba sau. Nesvarbu ką jie sako bandai, rezultatas visada yra vienodas.
Jei pritariate nors iš dalies mano pateiktiems pamąstymams, kviečiu palaikyti Lietuvos valstybės ateities šūkį -„Bandos valdžia” lauk, tegyvuoja laisvų asmenų savivalda!”
100% palaikau. Senokai panaÅ¡iai mÄ…Äiau
IÅ¡ dalies pritarÄiau JÅ«sų projektui, ne todÄ—l, kad jis geras, manyÄiau jis tik iÅ¡ dalies skirtas Tautos suvereniteto įteisinimui, bet pritarÄiau todÄ—l, kad jis geresnis nei dabartinÄ— valstybÄ—s valdymo sistema, kuri iÅ¡imtinai tarnauja valdanÄiųjų klasei. vienÄ… jÅ«sų straipsnį turiu labai sukritikuoti <<>> jei aÅ¡ teisingai suprantu, tai pagal Jus, referendumu galima iÅ¡teisinti ar nuteisti, neatsižvelgiant į teisÄ—saugos surinktus faktus, į teismo sprendimus ir t.t. NenorÄ—Äiau tokios valstybÄ—s, kur savo teisingumÄ… galÄ—tų vykdyti minia, kokia didelÄ— ji bebÅ«tų.
Pritariu 10%, tai yra iš dalies.
Kam nepritariu:
1 punktas – deklaratyvus. Reikia konkretumo, o tada ir galima sprÄ™sti, ar tos pataisos stiprina pilietinÄ™ visuomenÄ™, ar ne.
2 punktas – dabar taip ir yra.
2.1. dabar Seimo nariai niekam neatskaitingi, nes Lietuvoje įgyvendinta „suvienytosios” valdžios sistema – įstatymų leidžiamoji, vykdomoji ir teisminÄ— valdžia nÄ—ra nepriklausomos ir negali kontroliuoti viena kitos. Pakeitus Seimo struktÅ«rÄ… niekas nepasikeis, nes bus ne problemos sprendimas, o fasado perdažymas.
2.2 punktas nelabai suprantamas. Panašu, kad suplakama įstatymų leidžiamosios (Seimo pirmininkas) ir vykdomosios (Prezidentas) valdžios funkcijos. Jei taip, tai bus tik dar didesnė sumaištis ir mažiau atsakomybės.
4 punktas. Savivaldos problema yra jų biudžetų formavimo principai. Dabar didžioji dalis savivaldybÄ—se surinktų mokesÄių keliauja į „centrÄ…” ir dalis jų grįžta dotacijų pavidalu, kurių dydis priklauso tik nuo centrinÄ—s valdžios valios. Jei Äia nebus padaryta tvarkos, savivaldybių valdymo struktÅ«rÄ… galima keisti kaip tik norim, vis tiek rezultato nebus.
5 punktas – kÄ… reiÅ¡kia, kad partijos turi iÅ¡nykti – siÅ«loma jas uždrausti? AÅ¡ siÅ«lyÄiau partijas palikti ramybÄ—je – ta prasme, kad atimti iÅ¡ jų visas privilegijas per rinkimus ir bet kokias dotacijas. Jei jos sugebÄ—s iÅ¡silaikyti iÅ¡ nario mokesÄio – tegu veikia, jei ne – tegul „ilsisi ramybÄ—je”.
Pritariu Jono ir Juozo kritikai. Be to, Äia visai perteklinÄ—, nuvalkiota ir pavirÅ¡utiniÅ¡ka bandos bei asmenybÄ—s retorika. IÅ¡ esmÄ—s tam pritartų visų laikų (SenovÄ—s graikų, Renesanso ir t.t.) iÅ¡silavinÄ™ žmonÄ—s. BÄ—da ta, kad ydingas yra toks ir panaÅ¡us skirstymas: protingi-kvailiai, elitas-runkeliai, asmenybÄ—s-banda ir t.t. Juk tokie apibÅ«dinimai žeidžia ir niekina kitÄ… pusÄ™ (nors tokiais save laikanÄių mažai rasite), o svarbiausia — tikrovÄ— netelpa į tokį primityvų bipoliarinį suskirstymÄ…. Geriau jau sakyti, kad yra laisvieji ir prisiriÅ¡imų vergai, o dar tikliau — visa paletÄ— tarp labiau iÅ¡silavinusiųjų ir mažiau iÅ¡silavinusiųjų. Ir kokia prasmÄ— palaikyti JÅ«sų — vÄ—lgi populistinį — Å¡Å«kį? Jei iniciuojuotumÄ—te Lietuvos Å¡viesuomenÄ—s diskusijas Å¡ia tema ir į forumÄ… sukviestumÄ—te VytautÄ… RubaviÄių, VytautÄ… RadžvilÄ…, L. Donskį, KÄ™stutį Girnių, R. OzolÄ…, Darių Kuolį, ArvydÄ… Juozaitį ir kt., kurie jau, regis, mÄ—gina kurti AntrÄ…jį SÄ…jÅ«dį, tada aÅ¡ Jus visakeriopai palaikysiu. Kitu atveju, tai eilinis — vieniÅ¡os asmenybÄ—s –postringavimas, kokio pastaraisiais metais Lietuvoje nestinga. Bet aÄiÅ« už tai, nes leidžiate pajusti, kad Lietuvos „žarijos dar neatvÄ—so”…
1.VIRMANTAI DZIAUGIUOS,KAD TAU SKAUDA SIRDIS DEL LIETUVOS LIKIMO
2.ESU BAIGES VGTU PAGAL SPECIALYBE EKONOMIKA IR VALSTYBES VALDYMAS GORBACIOVO EKSPERMENTINE GRUPE KADA IS KOMANDINES EKONOMIKOS BUVO PEREJIMAS PRIE RINKOS EKONOMIKOS TODEL MANAU,KAD MANO KAIP AS LIETUVA GRUPES NARIO PATARIMAI BUS TAU GAN NAUDINGI
3.PRADESIU NUO PRADZIU ,, KAD TU NEDARYTUM KLAIDINGU ISVADU NAUJA EKONOMINE TEORIJA TEIGIA,KAD YRA 5 ERDVES RINKOS KUR VYKSTA BET KOKI VEIKLA POLITINE,EKONOMINE,KULTURINE,EKOLOGINE,DEMOGRAFINE,RELIGINE IR T.T.
4.STAI TOS 5 ERDVES RINKOS
4.1.VIENOS VALSTYBES ERDVE RINKA MUSU ATVEJU LIETUVOS RINKA
4.2.KELIU VALSTYBIU ERDVE-RINKA MUSU ATVEJU EUROPOS SAJUNGOS 500 MLN.ERDVE-RINKA
4.3.PASAULINE ERDVE-RINKA ARBA MUSU PLANETOS ZEMES ERDVE RINKA
TOS 3 RINKOS YRA TAKTINES
PAAISKINSIU TRUMPAI KAS YRA TAKTIKA
TARKIME REIKIA NUGRIAUTI NAMA-TAI YRA STRATEGIJA
TAKTIKA BUS
1.SUSPROGDINTI
2.NUGRIAUTI EKSKOVATORIUMI
3.NUGRIAUTI BULDOZERIU
4,PASAMDYTI 100 ZMONIU,KAD ISARDYTU IR T.T
TAKTIKU GALI BUTI MILIJONAS
4-A RINKA ERDVE MUSU VISATOS ERDVE-RINKA
5-A RINKA-ERDVE YRA KITU VISATU ERDVES RINKOS
TAI YRA PASKUTINES DVI YRA STRATEGINES IR KAS JAS VALDO VALDO VISKA
DABAR APIE LIETUVA
ESAME EUROPOS SAJUNGOJE EUROPOS SAJUNGOS PILIECIAI,ES ISTATYMAI TURI VIRSENYBE VISKA UZ MUS SPRENDZIA BRIUSELIS,BET TAI NEREISKIA KAD MES NETURIME ZODZIO
BRIUSELIS LIETUVOS ATZVILGIU TURI 3 SCENARIJUS
PIRMAS
LIETUVA SAVARANKISKA RESPUBLIKA PLANAS-MINI JAU BUVO 2005 ,KADA IVYKDEME ES 28 NAMU DARBUS
ANTRAS
BALTIJOS RESPUBLIKA
(LATVIJA+ESTIJA+LIETUVA)
PLANAS-MEDI
VIENAS PREZIDENTAS BUVO 3
VIENA VYRIAUSYBE BUVO 3
VIENAS SEIMAS BUVO 3
TAUPANT ES PINIGUS TAI KOL KAS REALIAUSIAS PLANAS,NES LONDONE GYVENA DAUGIAU ZMONIU NEI VISAME PABALTYJE
PLANAS-MAXSI
KADA BUS ES KONSTITUCIJA I ES BUS PADALINTA I 4 EKONOMINIUS REGIONUS LIETRUVA BUS VIENO SIUO EKONOMINIO REGIONO SUDETYJE
KAIP MATAI MUMS NIEKAS NESVIECIA
TURIME 12 PARLAMENTARU BRIUSELI PRIES 734
MUSU BALSAS NULINIS
BET DARYTI REIKA
BUVO SIULYMAS PADALINTI LIETUVA I 3 EKONOMINIUS REGIONUS VIETOJE APSKRICIU KURIU NERA
TAI
VAKARU LIETUVA CENTRAS KLAIPEDA
VIDURIO LIETUVA CENTRAS KAUNAS
RYTU LIETUVA CENTRAS VILNIUS
PADARYTI SVETYMO REFORMA
KLAIPEDA RUOSIA KADRUS LIETUVOS RINKAI
KAUNAS-RUOSIA KADRUS EUROPOS SAJUNGAI
VILNIUS-PASAULIO BANKUI,NATO,JTO IR T.T
VISKAS AISKU KONKRETU,KIEKVIENAS ZINO KA DARO DABAR 20 AUKSTU MOKYKLU STAMPUOJA BEDARBIUS SU AUKSTU ISILAVINIMU,NERA POREIKIO SPECIALISTU,NERA GRIZTAMO RYSIO
RUSIJA SUSIDURE SU TA PROBLEMA IR GUBERNATORIAI TURES PAVADUOTOJUS KURIE SPRES KIEK REIKIA SPECIALISTU IR KOKIU REGIONAMS
LIETUVA NIEKO NEDARO
TOLIAU SIU 3-JUEKONOMINIU LIETUVOS REGIONU VALDYMAS
REIKALINGAS ELITINIS V
LIETUVOS VALDININKU SARASAS 500 ZMONIU I KURI SPECUS ATRINKTU ES,UK IR JAV EKSPERTAI JIS TURI BUTI PAS GRYBAUSKAITE,TA TURI SILPNA KOMANDA IR SIUO KLAUSIMU VISAI NIEKO NEDARO
VRM NERA VADOVU KURIE VADOVAUJA TARDYMUI,KEDZIO ISTORIJA,FNTT,SAUGUMO PROKURORU JUOKINA VISA UZSIENI,BUTU SARASAS BUTU VALDININKU PRIESAIKA,NEVYKDAI PRIESAIKOS EIK LAUK BE ISEITINIU PASALPU,DABAR APSIVOGIA PO TO ATLEIDZIAMI SU 120000 LT ISEITINEMIS PASALPOMIS ,KLAUSIA MANE ANGLAI DRAUGAI VIDMANTAS KAIP TAI PAISKINTI TU GI EKONOMISTAS,GEDA MAN BUVO NIEKO NEGALEJAU PASAKYTI
TOLIAU
PREZIDENTE IS SIUO ELITINIO VALDININKU SARASO TURI PASKYRTI 3 KARALIUKUS GUBERNATORIUS SU ASMENINE ATSAKOMYBE,DABAR YRA KOLEKTYVINE ATSAKOMYBE NIEKAS UZ NIEKA NEATSAKO
GUBERNATORIUS TURI 3 PAVADUOTOJUS
PIRMAS VALDANCIOS PARTIJOS ATSTOVAS LAIMEJO RINKIMUS PRIVALO VYKDYTI SAVO PROGRAMA
ANTRAS OPOZICIJOS ATSTOVAS JIE PO RYT LAIMES RINKIMUS REIKALINGAS PROGRAMU TESTINUMAS
TRECIAS KONTROLIUJANTIS ASMUO IS BRIUSELIO
NEDIRBI SVAISTAI VALSTYBES LT IR ES PINIGUS EIK LAUK SULAUZES PRIESAIKA NEGAUSI NET ISEITINES PASALPOS VISKAS PAPRASTA IR AISKU
NUO KO PRADETI GRUPEI AS LIETUVA
PRISIMINK SAJUDZIO LAIKUS RINKTI PRASUS IR PRIVERSTI
PREZIDENTE,
SEIMA
VYRIAUSYBE DIRBTI SAVO DARBA
NES NIEKO NEDARYMAS VEDA I SKURDA,CHAOSA IR NEATMETU TOKIOS IDEJOS,KAD ATSIRAS NAUJAS TADAS BLINDA ARBA LIETUVISKAS BREIVIKAS VISKAS EINA TO LINK
KAS LIECIA IDEOLOGIJOS
JU BUVO 3
1.KOMUNIZMO PAGRINDAS KOLEKTYVIZMA ZLUGO
2.NACIZMAS PAGRINDAS RASE ZLUGO
3.KAPITALIZMAS PAGRINDAS KAPITALISTAS VERSLININKAS PER NETKRU PINIGU SPAUSDINIMA IR
NESAMONINGA SPEKULUAVIMA KADA SPEKULUACIJOM TURI UZSIIMTI 10% ZMONIU JUOMIS UZSIIMA 60% VISI KAS NETINGI
ATSIRADO 4-A KONSERVATIZMO IDEOLOGIJA KURIUOS PAGRINDAS YRA VIDUTINIS VISUOMENES INTELEKTUALU SLUOKSNIS TU,AS,TOMAS KAM SIRDIS SKAUDA UZ VALSTYBE,JIE IS SENU 3-JU IDEOLOGIJU PAEME KAS GERIAUSIO IR DARO SAVO NELENGVA DARBA
GAL KOL KAS TIEK
KITA SYKI PADISKUTUOSIME PLACIAU ATSUIUSK SAVO SKAIPA
PREZI